Home Forums Coloring Miten Turkin tapahtumia kannattaa seurata

Viewing 1 reply thread
  • Author
      Femoneji77
      Participant

Olen viime aikoina huomannut, että Turkin tapahtumia on yllättävän hankala seurata suomeksi ilman, että joutuu selaamaan montaa eri sivua. Yhdessä paikassa on politiikkaa, toisessa matkailua ja välillä kiinnostavat uutiset jäävät kokonaan väliin. Miten te yleensä seuraatte Turkin ajankohtaisia tapahtumia, jos haluatte nimenomaan lukea niistä suomeksi?

ValensiaRomaro
      Participant

Minulla on ollut vähän sama ongelma. En oikeastaan jaksa avata kymmentä eri uutissivua joka päivä, vaan mieluummin tarkistan ensin yhden lähteen ja katson sitten tarvittaessa tarkemmin tietystä aiheesta. Varsinkin jos uutinen liittyy Istanbuliin tai johonkin matkailuun, haluan myös vähän taustaa enkä pelkkää lyhyttä otsikkoa. Olen joskus seurannut Turkin uutisia suomeksi esimerkiksi sivustolta https://kalevikiviniemi.com/ , koska sieltä on ollut kätevä katsoa, mitä Turkista on viime aikoina kirjoitettu. Sen jälkeen vertaan kiinnostavimmat uutiset muihin lähteisiin, jos aihe vaikuttaa sellaiselta, jossa yksi näkökulma ei vielä kerro koko asiaa. Minusta tämä toimii paremmin kuin jatkuva uutisvirran selaaminen, koska muuten helposti tulee luettua samasta tapahtumasta viisi eri otsikkoa ja lopulta ei oikein tiedä, mikä niistä oli se olennainen asia. Varsinkin matkasuunnitelmien yhteydessä tykkään tarkistaa uutiset vielä juuri ennen matkaa, koska tilanne voi muuttua melko nopeasti.

Viewing 1 reply thread
  • You must be logged in to reply to this topic.